Tanulj mások hibájából #1 – A villamossín

Elmesélem, hogy estem nagyot egy rossz döntésből adódóan.

Szombat reggel volt, Paintballozni indultam egy haveromhoz, aki 11km-re lakik tőlem BP-en belül. Természetesen az Inmotion V8-al indultam neki az útnak, hiszen november 17-én csodás idő volt, 7 fok, terveim szerint 40-45 perc alatt megteszem a gyalog 136 percnek tervezett utat 😀

Minden a lehető legjobb ütemben zajlott, mert szombat reggel 8-kor alig voltak még a körúton is emberek, így szépen tudtam haladni, majd elértem a Gubacsi útra, aminek a hallatán nem épp örömmámor tölt el azóta. Kerékpárút hiányában az út jobb szélén haladtam, a forgalom minimális volt, 1-2 percenként egy autó. Az út jobb oldalán valami csövet cseréltek a földben, ezért szépen fel volt ásva és valami miatt jött egy szakasz, ahol a jobb szélső sávot is igénybe vették, így elzárták a forgalomtól. Gondoltam kicsit bentebb sorolok, de ott villamossín haladt végig. Az elzárás és sín között elég szűk volt a hely, így a 2 sín közé kényszerültem – ekkor át is villant az agyamon, hogy nem biztos a legjobb ötlet 20-25km/h-val majdnem párhuzamosan a sínnel a sínpár közzé sorolni, de akkor már késő volt. Amit az agyam először kigondolt, azt végre is hajtotta. Természetesen a kerék a jobboldali sínbe belement és megszűnt az úttartásom, az egyensúlyozásom lehetősége, abban a pillanatban leestem a V8-ról és a kerék nélkül, a földön gurulva folytattam utamat. Szerencsére nem jött se villamos, se autó, különben végezhettem volna alatta. A földön többször átfordultam, de hogy bukfenc volt-e vagy az oldalamon gurulás, az a sokktól meg sem maradt, csak hogy látom a kereket tovább menni. Szerencsésnek továbbra is mondhatom magam, mert a kerék messzire gurult és senkiben és semmiben nem tett kárt. Azért a 13,5kg ha nem is sok, nagy sebességgel eltalál valakit/valamit, az senkinek sem jó. A kerék letért az útról és a kiásott gödörben landolt.

Bukósisak, sérdvédő, köszönöm, hogy rajtam voltatok, mint az útjaim 99%-ban, amikor mindig feleslegesnek tűntek és azok is voltak, hiszen 4 hete van meg a kerék és 400+ km van már mögöttem, sosem estem. Minek is a védőfelszerelés? Hát ezért! Az a pici százalék, amikor tényleg szükségünk van rá. Hálás lehet ilyenkor az ember! Na de a kerék, hol a kerék! Milyen mély a gödör? Odaszaladtam és beugrottam utána a kb 1,50-1,60m mély gödörbe, ahol szegény V8 landolt.

Kiszedtem a gödörből, kimásztam és észrevettem, hogy a fogantyúnál évő, emeléskor giroszkóp kikapcsolására szolgáló gomb ki van akadva, sőt a gomb mellett repedés is van. Ejj, nem tudtam visszapattintani, de a keréknek semmi baja, működött a gombot és repedést leszámítva. Közban az út széli udvarról 2 biztonsági sétált ki, hogy mit ugrálok én a kiásott gödöbe, de aztán látták, hogy a drágaságomért 😀 Elmesélték, hogy napi szinten esnek ugyanígy ugyanitt biciklivel nagyokat, ami persze engem nem vigasztalt, bár valahol jó érzés volt, hogy nem vagyok egyedül, nem csak én vagyok ekkora balek 😀

Érdkes módon a két oldalsó borításnak nem lett különösebb sérülése, a fogantyúnál sérült, vélhetőleg amikor leesett, a fogantyúval esett a földben lévő csőre és annak nyomódására picit látszik eldeformlódott és amíg szét nem szedtem fel sem tűnt, hogy belül elég csúnyán megtört alatta a műanyag váz.

Tanulság? Kerüljétek a villamossíneket, vagy csak derékszögesen menjetek keresztül rajtuk. Valamint ha jön egy akadály, amire nem számítottatok, próbáljatok meg megállni, lassítani, átgondolni, hogy mi lenne a jó megoldás. Sajnos amit az agy elgondolt, azt az ember bégre is hajtja, nem szeretjük félbehagyni a cselekvéseket. A legjobb viszont, ha ilyenkor megállítjuk ezt a folyamatot és okosabban cselekszünk, mint én. Tanuljatok a hibámból!

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 19 Articles
Szeretem az izgalmas, érdekes dolgokat. Okosotthon mániás vagyok, hüllőtartó, hobby drón pilóta és nem utolsósorban egykerekűs, civilben pedig online marketinges.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*